Rechtswinkels

WAT IS EEN RECHTSWINKEL?

Een rechtswinkel verleent kosteloos juridisch advies aan haar cliënten. De mensen die naar een rechtswinkel stappen zijn doorgaans financieel minder draagkrachtig en de drempel om naar een advocaat te gaan is voor hen te hoog. Een rechtswinkel biedt voor deze cliënten een goed alternatief. De meeste rechtswinkels worden bemand door studenten. Deze doen het werk kosteloos en doen op die manier praktijkervaring op naast hun rechtenstudie. Het werken bij een rechtswinkel wordt als zeer waardevol beschouwd. Naast de juridische ervaring is de sociale kant van het werk namelijk een goede voorbereiding op de beroepspraktijk.

WAT IS EEN RECHTSWINKEL?

AANGESLOTEN RECHTSWINKELS